Prat, Font del

Zona:  Clot d’Aubenç

Coordenades UTM: (ETRS89 Fus 31N) X: 355634 Y: 4663099 Alt:  1.385 m.

Localització:  Aquesta es la font més elevada del municipi de Peramola. Es troba al Clot d’Aubenç, al sud de la casa del mateix nom. Per arribar a aquesta vella masia hi ha diversos camins. Des de Cortiuda per al Coll de Creus, des de Les Masies de Nargó, des de el Pla de Tolustre. Un cop a la casa d’Aubenç s’ha de continuar el camí que porta al Clot d’Aubenç. La pista travessa el torrent i flanqueja la base del Tossal de l’Obaga de la Font. A la dreta hi ha bosc i a l’esquerra prats. En el moment en que el bosc apareix també per l’esquerra, s’ha de baixar per un sender fins a trobar la font del Prat.

Notes: Aquesta font també es coneguda com a font d’Aubenç. L’aigua surt arran de terra a través d’uns estrats de roca calcària, sota un grup d’arbres i formant un toll. A partir d’aquí es forma un petit curs d’aigua fàcilment visible per la renglera d’arbres que l’acompanya. En époques de sequera aquesta font es pot trobar seca.