Móra, Font del

Zona:  Torrent de Peramola

Coordenades UTM: (ETRS89 Fus 31N) X: 357276 Y: 4656919 Alt:  505 m.

Localització: Font ubicada al torrent de Peramola. Aigües avall després de la unió d’aquest amb la rasa de les Vilacanes. La font es troba al marge dret, a uns 5 metres per sobre del tàlveg. Cal sortir de Peramola pel pont de l’Eixiu i anar cap a la una granja de porcs situada a l’altra costat de la carretera, camí de Nuncarga. Passada aquesta instal·lació s’ha d’agafar un camí a l’esquerra que aviat es bifurca. Per la dreta acaba en uns camps de cultiu. Rodejant aquests per l’esquerra s’arriba a un grup de pedres d’un cert volum on generalment hi ha una fita. Aquí cal baixar cap al torrent, on es troba un altre camp. Per la seva part més oriental s’inicia una vella pista que cal seguir. La font és visible uns metres per sobre d’aquest camí i al peu d’un petit cingle.

Des de l’inici de la baixada fins la font cal anar en compte doncs el pas dels ramats han malmès la ruta.

Notes: Una petita paret de pedres enganxades amb ciment recull l’aigua que s’escola entre dos estrats de roca. Una part d’aquesta aigua segueix muntanya avall, l’altra sobreeix per un petit canal col·locat en mig de les pedres de la paret.

Foto antiga de la font del Mòra